Sažetak: Ideja kružnih raskrižja sa spiralnim tokom cirkulacijskog kolnika ("turbo-kružna raskrižja") je vrlo brzo prenesena i u slovenski okoliš. Za to postoji više razloga. Jedan od najvažnijih razloga je sigurno činjenica da su u prošlosti u Sloveniji građena premala dvotračna kružna raskrižja, što se protivilo zakonskom pravilu o obveznom korištenju unutarnje cirkulacijske prometne trake u slučajevima kada vozač ne napušta kružno raskrižje na prvom sljedećem izlazu (prosječni vozač nema dovoljnu duljinu za promjenu vozne trake na cirkulacijskom kolniku). Drugi razlog je da unutarnja cirkulacijska prometna traka na kružnom kolniku nije "zanimljiva" mladim i starim vozačima, zato što se osjećaju nesigurnima pri promjeni trake. Trenutno su u Sloveniji uvjeti sljedeći: postoji sedam realiziranih turbo kružnih raskrižja, jedno turbo kružno raskrižje u izgradnji, za pet turbo kružnih raskrižja projektna dokumentacija je u fazi odobravanja. Također smo usvojili i naše smjernice za planiranje i projektiranje kružnih raskrižja sa spiralnim tokom cirkulacijskog kolnika (turbo kružna raskrižja). Mada je prvo turbo kružno raskrižje u Sloveniji izgrađeno tek 2008. godine (ostala su izgrađena 2009. i 2010. godine), u članku su prikazana neka trenutna iskustva s turbo kružnim raskrižjima u Sloveniji.

Ključne riječi: prometna sigurnost, kružno raskrižje, turbo kružno raskrižje, Slovenija