ISSN 2232-9080
Sažetak: U ovom radu prikazan je utjecaj složenih inženjersko-geoloških i geotehničkih uvjeta terena na odabir kombiniranih mjera sanacije klizanja trupa magistralne ceste M5. Za determinaciju inženjersko-geoloških i geotehničkih uvjeta predmetnog lokaliteta, izvedeni su terenski i laboratorijski istražni radovi. Cesta se u prostoru klizišta nalazi na relativno visokom nasipu ispod kojeg se nalazi propust, kojim se kanalizira prirodni potok. Geološki supstrat se nalazi relativno duboko, na dubini od 7 do 8 m, a ispod kolovozne konstrukcije je nasipni materijal raznolike kvalitete što je potvrdilo saznanje kako je ovom trasom nekada prolazila željeznička pruga. Kosina ispod ceste je relativno strma i visine cca 10 m. U dnu kosine se nalazi kameni zid u lošem stanju. U osnovi koncept rješenja se svodi na izradu potporne konstrukcije koju sačinjavaju šipovi, naglavna greda i AB platno. Projektirane sanacijske mjere osigurale su stabilnost i funkcionalnost prometnice.
Ključne riječi: inženjersko-geološki i geotehnički uvjeti, klizište, istražni radovi, sanacija, bušeni šipovi